Segur que molts de vosaltres heu sentit això de “els nadons de pit es desperten més que els de biberó” I realment pot ser que a vegades sigui cert, però Quin és el motiu? Perquè depèn, però moltes vegades és perquè el pit és la manera que tenen els bebès d’adormir-se i si quan desperten no estan al pit el reclamen com és natural.
D’altra banda moltes de les mares que donen el pit decideixen, per comoditat de tots, fer llit familiar i això Què implica? Implica que el bebè té el pit a prop, fa olor de la seva mare i cada vegada que es desperta vol mamar. Això significa que perquè el meu bebè dormi millor haig de deixar la lactància?
NO, res més lluny de la realitat. Però el que sí que es pot fer, és o bé regular millor aquestes preses nocturnes, de manera que el teu bebè tingui les preses que necessiti i que tu, com a mamà, puguis descansar prou o d’altra banda, realitzar un deslletament nocturn.
El deslletament nocturn sempre es realitzarà si el teu bebè té l’edat adequada, és a dir més de 6 mesos, si té el pes correcte i per tant si comptem amb el ok del pediatre. És important destacar que un deslletament nocturn no té perquè implicar un deslletament total si no és el que es desitja.
A Besos y a Dormir us acompanyarà realitzant un procés molt gradual en el qual tant el teu bebè com tu us sentiu a gust i al ritme que vosaltres marqueu. Si realment voleu fer el pas i necessiteu ajuda no dubteu a contactar amb mi.

